Jak budować wizerunek swojej firmy
Wg danych GUS rocznie w Polsce powstaje 37-80 tys. nowych przedsiębiorstw. Jednak po roku od wejścia na rynek średnio jedna trzecia nowych firm jest zmuszona do zaprzestania działalności.
Jeśli otworzyłeś działalność, co zrobić by wyróżniać się na tle konkurencji i przetrwać?
Buduj wizerunek Twojej firmy. Ogromne znaczenie ma Twój pierwszy kontakt z klientem. Jest to moment kiedy podejmuje on decyzję czy będzie chciał korzystać z Twoich usług. Klient potrzebuje pewności, że wiąże się z przedsiębiorcą pewnym i rzetelnym.
Pamiętaj, że wiarygodność podnosi:
-
wizytówka (unikaj proszenia klienta, aby zapisał sobie Twój nr telefonu, adres e-mail, lub adres firmy. Tym bardziej nie podawaj takich informacji na swoich świstkach papieru)
-
strona internetowa (w wielu przypadkach po pierwszym kontakcie przed podjęciem decyzji o współpracy klient będzie szukał informacji o Tobie w Internecie. Możesz mu to ułatwić – podając wizytówkę zawierającą adres Twojej strony internetowej).
-
adres e-mail (adresy e-mail z darmowych serwisów obniżają wiarogodność – np. roman-uslugi@wp.pl, zadbaj o adres e-mail w Twojej domenie – np. biuro@roman-uslugi.pl. Redagując wiadomości e-mai, zadbaj o to by kończyła ją schludna stopka z danymi teleadresowymi Twojej firmy)
-
samochód (jeśli na spotkanie masz zamiar przyjeżdzać samochodem, zadbaj o to by był to w miarę nowy (do 8-10 lat), niepoobijany, nieskorodowany pojazd. Nie musi to być marka z najwyższej półki. Dobrze gdy na samochodzie widać logo firmy (może być niewielkie). Dwudziestoletni wóz z potężnym silnikiem, super przyspieszeniem, który robi wrażenie na znajomych, to niekoniecznie dobry pomysł. W takim wypadku lepiej przyjść pieszo.
-
biuro (jeśli Cię na to stać, dobrze jest mieć biuro lub salę konferencyjną gdzie mógłbyś się spotkać z klientem, powinno ono być czyste, jasne i pachnące. Jeśli Twoje biuro nie spełnia tych wymagań, próbuj umówić się u klienta)
Na dobry początek uruchom stronę internetową w serwisie to4.pl. Poświęcając niedługą chwilę stworzysz wizerunek Twojej firmy w internecie - zdobędziesz stronę WWW oraz prestiżowy adres e-mail w swojej domenie. Więcej szczegółów